جرم پیامک تهدید و توهین آمیز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جرم پیامک تهدید و توهین آمیز
نوشته شده در سه شنبه 23 اسفند 1401
بازدید : 79
نویسنده : رایا هستم

پیامک تهدید آمیز
امروزه افراد زیادی برای برقراری ارتباط با اطرافیانشان از تلفن همراه و پیامک استفاده می نمایند. همچنین در موارد زیادی اشخاص برای رد و بدل کردن یکسری از مباحث ارسال پیامک را ترجیح می دهند. توجه داشته باشید که بعضی از پیامک های شما قابلیت استناد در دادگاه را دارند، پس امکان دارد بعضی از پیام هایتان برای شما دردسرهایی را ایجاد کند. چنانچه پیام های ارسالی آسیبی را به نظم اجتماعی و حریم خصوصی اشخاص وارد کند، با شخص ارسال کننده پیامک برخورد قانونی می شود. از طرف دیگر پیشنهاد می شود که در صورت دریافت هر نوع پیامک تهدیدآمیز، آن را پاک نکنید، زیرادر صورت نیاز می توانید پیام ها را به دادگاه ارائه دهید.
همچنین در صورت پاک شدن پیامک های قابل استناد، قاضی پرونده می تواند دستور صدور پرینت پیامک ها را صادر کند. از طرف دیگر اپراتور مخابرات هم فقط آن بخشی از پیام ها را پرینت خواهد گرفت که مورد نظر قاضی پرونده می باشد. صدور پرینت پیام ها از طرف اپراتور مخابرات، موجب به تعویق افتادن زمان رسیدگی دعاوی می گردد. پس بهتر است پیام های تهدید آمیز دریافت شده را نگه دارید.
جرم پیامک توهین آمیز
پیش از بررسی جرم پیامک توهین و تهدید آمیز باید بدانید که هر نوع تهدیدی جرم محسوب می شود. همچنین در بین تمام جرائم، جرم توهین با استفاده از پیامک یکی از رایج ترین جرم های شناخته شده است، زیرا افراد در هنگام عصبانیت، از عبارت های تهدید و توهین آمیز استفاده و ارسال می کنند. شایان ذکر است که پیامک های توهین آمیز از طرف پلیس فتا هم قابل پیگیری است.
مجازات جرم ارسال پیامک توهین و تهدید با نظر به محتوای آن، معمولا بالای 2 میلیون تومان جزای نقدی است. همچنین در گاهی اوقات اشخاص مجبورند بابت ارسال پیام توهین آمیز خود، جرائم بیش از 10 میلیون تومان پرداخت نمایند. اگر پیامک ارسالی تهدید آمیز باشد، امکان دارد ارسال کننده پیام به شلاق یا حبس هم محکوم شود. پس نتیجه می گیریم همه ی پیامک های توهین و تهدید آمیز ارسال شده، مشمول مجازات می باشند.
توجه داشته باشید که بر اساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی، اشخاصی که با استفاده از پیامک مزاحمتی را برای دیگران به وجود می آورند، مرتکب جرم شده و باید مجازات گردند. همچنین از طرف دیگر، شرکت مخابرات هم مجازاتی را برای اینگونه افراد در نظر گرفته است، به گونه ای که شخص مجرم نمی تواند تا چند روز از خطوط ارتباطی خود استفاده کند.
اثبات جرم از راه داده پیام
حال که با جرم توهین و تهدید از طریق پیامک آشنا شدید، می توانید با آگاهی بیشتری شکایت خود را تنظیم کنید. البته توصیه می شود که پیش از تنظیم درخواست خود، با بهترین وکیل کیفری مشورت کنید.
در بعضی از دعاوی کیفری، اثبات جرم از طریق داده پیام کار دشواری است. زیرا به نظر بعضی از قضات، پیامک ها نمی توانند نقش مهمی را در پرونده های کیفری و حقوقی داشته باشند. البته با توجه به نوع پرونده های حقوقی، پیامک ها توانایی این را دارند که تاثیرات گوناگونی در اثبات جرم داشته باشند.




:: برچسب‌ها: تهدید,جرم پیامک تهدید,جرم پیامک توهین آمیز,اثبات جرم از راه داده پیام ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: